Pratiche linguistiche in Svizzera

Primi risultati dell'Indagine sulla lingua, la religione e la cultura 2014


Pratiche linguistiche in Svizzera

Download publication
(PDF, 32 pages, 1 MB)

Quante sono le persone in Svizzera che usano regolarmente più lingue e quali sono? Qual è il motivo per cui si desidera imparare una lingua? Questa pubblicazione illustra i primi risultati estrapolati dall'Indagine sulla lingua, la religione e la cultura realizzata nel 2014. Il primo tema trattato è una breve descrizione del panorama linguistico in Svizzera. Il secondo capitolo tratta delle diversità di questo panorama in termini di numero delle lingue usate regolarmente. È seguito da un'analisi delle lingue secondo la regione linguistica. L'ultimo capitolo è dedicato all'apprendimento delle lingue al di là della scolarizzazione e alle sue motivazioni.

Language IT
Other languages FR , DE
Type Publication
Published on 05.10.2016
Published by Federal Statistical Office
Theme Population
Price* CHF  8.00
FSO number 1613-1401
Survey, statistics Language, religion and culture survey
Appendix Further documents (ZIP, 38 kB)
 
Associated documents Domain language: First results of Language, Religion and Culture Survey 2014

 

Order

You can order this publication using the order form (see Basket).

Reductions are granted in accordance with the FSO Fees Ordinance (Articles 19 and 22). Requests for reductions can be entered on the order form under “message”.

 

* Price excluding VAT

 

Remark

Our English pages offer only a limited range of information on our statistical production. For our full range please consult our pages in French and German (top right hand screen).

https://www.bfs.admin.ch/content/bfs/en/home/statistics/population/languages-religions/languages.assetdetail.1000181.html